Man patinka šita NEžiema

Nežinau kaip jūs, bet aš jau antrą dieną lauke triūsiu kaip bitutė🙂 o ko čia netriūsti? saulė šildo, piktžolės želia. Čia vienas iš tų momentų, kai džiaugiuosi, kad sodininkauju ant smėlingos dirvos – pavasariais mano darbai prasideda anksti (aš jau būnu kokį mėnesį atpylusi lauke, o pas mane seserį dar antys atskrenda paplaukioti po daržą).

Bet oj kaip aš nesiskundžiu tokia NEžiema🙂 Galvoju, jetau, jei čia jau pavasaris, tai kiek darbų spėsiu padaryti, nes juk pavasarį daugiausia darbo ir būna. Ravėjimas, sausų stiebų karpymas, augalų dalinimas ir dauginimas, jau nekalbu apie pardavimus –  visiems juk pavasarį  visko reikia🙂 Pernai pavasaris buvo tragedija, tiksliau, jo išvis nebuvo, po žiemos atėjo vasara😦 Augalai augo akyse, kur jau čia visus spėti dalinti… daug darbų taip ir liko nepadaryti.

O aš jau karpau pernykščius stiebus, raviu žoles, ir skaičiuoju, kiek visko galima bus padaryti, jei čia jau pavasaris. Na gerai, nesu visiška svajotoja, aišku, bus dar ir sniego, ir šaltuko – bet jei jau nebus rimtų šalčių, tai aš jau už tai ir dėkinga. Jei čia jau tas ilgai žadėtas klimato atšilimas, tai man jis LABAI prie širdies (spėju, sodininkai Amerikoje ar Anglijoje taip nemano; JAV lepesnius augaliukus gerokai turėjo šalčiai praskinti (pamenate, Niagaros krioklys buvo užšąlęs? na, o apsemtoje Anglijoje ‘šakutės’ bus šimtametėms kukmedžių gyvatvorėms, nes jie baisiai nepakenčia užmirkimo). Bet aš šitoje vietoje esu totali egoistė – gyvename tik vieną kartą (kiek man žinoma), o auginimo sezonas pas mus gerokai per trumpas🙂

Bet užteks apie save… Va, vakar ir šiandien atkreipiau dėmesį, kad daugybė augalų, nežiūrint kelių šaltų savaičių, net nesivargino atsikratyti lapų.

Pavasarinė Sidalcea candida lapija

Pavasarinė Sidalcea candida lapija

Nemažai augalų žaliuoja kaip rūta. Vienas iš tokių – Sidalcea candida. Šiaip gana neįmantrus augalas, bet lapai pavasarį, vos sniegui nutirpus, jau žaliuoja energingai. Labai naudinga savybė. Auga sparčiai, per keletą metų nesunkiai gali užpildyti arti kvadratinio metro. Vasaros pradžioje virš kilimo ima stiebtis daugybė stiebų karpytais lapais ir baltutėlių žiedų varpomis. Paprasta ir elegantiška.

IMG_3877Literatūroje rašoma, kad labiau tinka natūralistinio stiliaus želdynams, tačiau, mano nuomone, ir prie delikatesnių kaimynų, pvz. rožių, atrodytų gerai, jei tik vietos jam skirti atitinkamai.

2 thoughts on “Man patinka šita NEžiema

  1. Ingrida

    Oi kaip patinka! Šiandien aplėkiau savo augalėlius, sveiki gyvi, laukia šilumos🙂 Tik knipofijos, pirmametės, kažkaip liūdnai atrodo, bet lyg tai nenušalusios (nedengiau jų, apkaupiau žemėmis ir tiek, gal reikėjo…) O sodinimo planų – milijonas🙂

    Atsakyti
    1. Rasa Laurinavičienė Įrašo autorius

      Ingrida, jei pavasaris jau prasidėjo, tai būtų daug laiko visokiems planams planeliams vykdyti🙂 O dėl knifofijų – aišku, ne visos knifofijos vienodos, bet tos elementarios uoginės tai gana ištvermingos, mačiau, dideli kupstai žalių lapų. Pirmamečiai augaliukai gali būti kiek silpnesni, na, bet šita žiema tikrai nebuvo žiauri, bent jau kol kas🙂 tad reikia tikėtis geriausio…

      Atsakyti

Parašykite komentarą

